Alla inlägg den 2 november 2013

Av Life Suck - 2 november 2013 23:01

Det är ju så det är, bakom mig finns skuggan, den ända delen av mig själv jag inte kan gömma.
Jag kan gömma mina känslor vad jag tycker och tänker men inte skuggan.
Jag brukar säga att utseendet är skuggans smink, man kan dölja allt skit som finns bakom en genom att visa utseendet. Så kan man använda smink för att ta bort känslor. Allt går att gömma, utom skuggan.
Och om vi tänker nu, alla har en skugga och ett utseende som smink, tänk då alla lögner och tankar som ligger bakom i skuggan som ingen kan läsa av.
Vi gömmer oss själva av rädsla för dom idiotiska personerna som sitter och dömmer ut en. Rädsla av att bli mobbad och retad.
Alla göm vi något och då undrar jag. Om vi tar bort sminket och allt skit skulle det då vara någon som gillar en eller skylla alla döma en?
Det måste ju finnas någon där ute som skulle kunna gilla en för sitt riktiga jag.
Och nu grattis ni som läst igenom hela denna texten, grattis nu har ni börjat tänka på allt smink ni använder som ni inte tänker på.
En tanke
LifeSuck

Ovido - Quiz & Flashcards